Sunday, April 6, 2014

Aku pon xtau tajuk ape nie..

Assalamualaikum
Bismillahirrahmanirahim

Menyusuri kehidupan yang semakin hari semakin memenatkan.. itu yang aku rasa kan sekarang.. ku pohon pada ilahi semoga aku kuat untuk meneruskan dan mengatasi rasa penat itu.. dan tidak mengeluh dgn segala ujian NYA..

Seharian dirumah dengan pelbagai cara untuk jadikan hari nie produktif.. sekali kali gagal.. rasa mengantuk mengatasi segala yer.. asal yer nak kemas rumah.. tp kegagalan melawan rasa mengantuk menjadikan aku malas nak memulakan sebarang kerja.. aku penat!!! Mungkin sbb aku merasa kan aku mengemas bersendirian.. memikirkan hal rumah ini berseorgan.. aku terasa begitu laa.. maybe x aa kot.. ENTAH!!!

Dengan kegagalan tersebut dan kepanasan melanda.. aku amek keputusan untuk keluar dan tempat yg dituju xlain xbukan.. KUANTAN!!!!! mana lg aku mmpu pergi kan., selain bandar kuantan tue.. nak g kemaman pon entah kejadahnye.. kalo balik jengka leh ngak ke temerloh atau mentakab.. dan sekali lagi aku gagal.. gagal mengikut plan asal aku. Untuk tgk photography contest kat megamall dan mencari kasut seluar keje.. yg jadi yer aku terus ke ECM dan hanya bukak tingkap shopping jer.. lain kali laaa aku g semula mencari apa yg patut..

Dan penyudah yer.. aku ke tc yg semakin hari semakin berubah.. last aku g ada old town dan trutti frutti.. skrng dedua dah tutup dan trutti frutti diganti kan oleh starbuck.. Teluk Cempedak nie kalau diujung minggu bagaikan tak tidur..sentiasa ada org yg melepak sampai pagi.. mungkin faktot tue MacD & KFC berani bukak kat sini 24jam.. aku pernah stay up kat TC nie smpai pagi.. masa dulu laaa., masa tue aku nak amek gambo sunrise.. kini ujung minggu makin ramai. Ditambah dengan ada plak pelbagai dan permainan bebudak kat sini.. makin galak laa makbapak zaman skrng bawak anak2 melepak skali kat tc nie..

Ada suatu nasihat yang aku dengar.. untuk mencari ketenangan boleh dilakukan dengan 3 perkara.. pertama.. lihat pohon2 hijau.. kedua.. dengar bunyi air.. dan ketiga.. lihat wajah2 gembira.. dan yang terbaik.. bermunajat kepada ALLAH. . yup., that it is.. tp sekali entahnlaa.. aku mohon agar diberikan kemudahan dan kekuatan untuk yg terbaik untuk yg terbaik itu.. semua org boleh buat tp xsemua mampu buat..

Sejak 2 3 hari nie.. hati aku terasa sgt untuk buat single backpacking.. sama ada naik bus atau bawak kete.. tp aku tau sukar untuk aku buat perjalanan dengan kenderaan awam.. walaupon itu lagi selamat dan aku bleh rehat dr memandu.. mmg aku teringin nak naik kenderaan awam samaada bus atau keretapi.. aku dah lama idamkan nak buat single backpacking... tutup henpon dr menerima sebarang panggilan dr opis.. rehat dan hayati keindahan yang telah ALLAH kurniakan dimuka bumi ini.. dan mungkin untuk aku berkarya semula dengan kamera aku dah berabuk tue..

Cakap pasal photography... aku masih merindukan moment ketika aku sgt bersemangat.. kemera sentiasa dibawa ke mana2.. stay up for sunrise.. menebalkan muka utk join mana2 TT yg dibuat kat ktn atau dimana2.. mana pulak passion tue hilang.. aku pon xtau.. skrng jeles tgk budak up gambo cantik2.. ape pon... passion tue dah lepas ke anak sedara aku Aqil.. berusaha dia dengan kamera.. belajar dgn sapa2 saje yg dia rasa dia ok.. tiada malu yer utk dia berhadapan ngan mana2 org utk photography... bagus laaa.. ada perkara yg dia boleh lakukan sblm dia terima mana2 tawaran belajar di iPT..

Aku kau dia dan  mereka perlu meneruskan kehidupan..
Just dont give up..

No comments: