Thursday, November 21, 2013

dia datang lagi!!!

Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

Bismillāhirraḥmānirraḥīm|بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

"ada dia telefon awak"
 
dia dtg lagi.. soklan yg sama
menanyakan perihal bekas menantu (yg hantu) dan terus menerus bercerita tentang yer..
"menantu yer lari meninggalkan pelbagai hutang dan masalah"..
"menantu yer hilang entah kemana sehinggakan ummi yer sendri xtau"..
"dia mangsa.. anak yer jua mangsa.. org disekeliling jua mangsa"..
"anak yer mencari menantu yer jua xjumpe2"..
"tak siapa tau dia dimana skrng"..

aku..? ngape ditaye aku? kemanakah menghilang yer menantu yer? sedangkan ummi dan keluarga dia sendrik xtau kemana dia.. dan bukan hanya dia yg mencari.. aku jua mencari, kawan aku pon sgt2 cari si manantu hantu nie.. 

terpaksa aku pasrah.. antara sbb aku dah kurang nak percaya kat org lain bkenaan dgn duit.. kesian aku tgk org tua itu.. mengabiskan duit untuk membayar hutang yg ditinggalkan.. termasuk ummi dia sendiri.. org terus menerus mengetuk pintu rumah yer.. si anak yer jua susah hati jua dikatakan terlibat sama.. tp entah lah.. yg aku tau mmg ramai mangsa yer.. mmg licik ko memperdaya org lain.. mujur aku sempat menyelamatkan sorg kakak.. itu pon dah abis RM500.. satu per satu cerita yg keluar selepas itu..

wahai manusia itu.. 
hidup ko hanya nak mewah, 
tp kau berhutang kau dan ko lari.. 
ko tinggalkan keluarga ko
dan aku yakin ko terus menipu dan lari lagi
larilah selagi mana ko mampu.. 
bumi ALLAH teramatlah luas
jangan ko fikir ko xkan tersungkur..
sebab kadang kala, bumi akan menyempitkan ko

moga2 ALLAH memberi hidayah kepada ko sebelum ajal ko..




 

No comments: